22 Ocak 2015 Perşembe

yemek yemeeeek --- köri soslu tavuk

2,5 aydır diyetisyene gidiyorum ve 6kg verdim. sadece kilo vermekle kalmadım aynı zamanda yemek yeme şeklim tamamen değişti ve sanırım artık  (inşallah) bir hayat tarzı oldu. 
kuruyemişler, keten tohumlu yoğurtlar, kuru ve yaş meyveler artık pasta/börek/baklavaların yerini almış durumda. tabii bu demek değil ki arada bir bir frambuazlı cheesecake yemiyorum ya da bir künefe gömmüyorum :)))
sanırım artık midem de küçüldü ve şeker bağımlılığım gitgide azalıyor olacak; eğer ağır bir yemek yersem midem isyanları oynuyor. 
işbu sağlıklı beslenme serüveni içinde akşamları da evde ciddi ciddi yemek yapar oldum. 
bugün köri soslu tavuk denedim mesela. 
tarif:
kabak+havuç+mantar+kırmızı ve yeşil biber ince ince kıyılır ve yağda biraz sotelenir. 
sonra içine küçük doğranmış tavuklar da eklenir ve bir müddet daha sotelenir. 
ayrı bir küçük tencerede 1 çorbakaşığı un tereyağı ile kavrulur ve içine 1 tatlıkaşığı silme köri, yeterince tuz ve karabiber + 1 küçük su bardağı süt ve 1 çay bardağı su eklenerek çırpılarak koyulaşıncaya kadar biraz pişirilir ve sebzeli-tavuklu karışıma eklenir. 
tümü10dk kadar kısık ateşte pişirilip dinlendirildikten sonra afiyetle yenir.
çok iyi bir fotoğraf değil ama fotoğrafı şöyle birşey (ciddi ciddi yemek fotoğrafçılığı öğrenmeliyim):


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder